Arbeidsmarkt voor iedereen

Chris Stoffer - SGP

Werkgevers extra ondersteunen

Chris Stoffer - SGP
Voor de nieuw gekozen Tweede Kamer staan belangrijke maatschappelijke thema’s op de politieke agenda.  Het manifest ‘Arbeidsmarkt voor iedereen’ beschrijft één van de opgaven voor de komende jaren. Hoe kijken Tweede Kamerleden naar dit manifest? Wat verwachten de verschillende politieke partijen hiermee te doen? Drie vragen over het manifest aan Chris Stoffer, namens de SGP.

1. Onderschrijft u het manifest, en waarom?

Zeker! Het is heel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen in onze samenleving. Daarom vind ik het mooi om te zien dat werkgevers in dit manifest concrete voorstellen doen om drempels daarvoor weg te nemen en kansen te creëren.

"Iedereen die wil werken, moet kunnen werken!"

2. Wat wil uw partij ten aanzien van een inclusieve arbeidsmarkt terugzien in het regeerakkoord?

Werkgevers die bijdragen aan een inclusieve arbeidsmarkt willen we extra ondersteunen. Gemeenten geven we een bonus voor iedere nieuwe werkgever die door gemeentelijke bemiddeling mensen met een beperking in vaste dienst neemt. Daarnaast wil ik dat overheden meer moeite gaan doen om deze mensen zelf in dienst te nemen.

3. Welke rol ziet u voor uw partij de komende vier jaar om die arbeidsmarkt voor iedereen te realiseren?

De SGP zal bijvoorbeeld het kabinet aan zijn jasje blijven trekken zodat het nu eindelijk zijn eigen banenafspraak haalt. Recent is mijn motie aangenomen om extra stappen hierop te zetten. Ook in de toekomst zal ik me blijven inspannen voor deze mensen. Want: iedereen die wil werken, moet kunnen werken!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bert Doek van Cedris:

Mogelijk door: AramPro en Lexenzo

Arbeidsmarkt voor iedereen - 2021©